Continuous Motion Morphing

DSpace Repositorium (Manakin basiert)


Dateien:

Zitierfähiger Link (URI): http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:21-opus-15328
http://hdl.handle.net/10900/48701
Dokumentart: Arbeitspapier
Erscheinungsdatum: 2004
Originalveröffentlichung: WSI ; 2004 ; 14
Sprache: Englisch
Fakultät: 7 Mathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät
Fachbereich: Sonstige - Informations- und Kognitionswissenschaften
DDC-Klassifikation: 004 - Informatik
Schlagworte: Computeranimation , Motion Capturing , Morphing
Freie Schlagwörter:
Character Animation , Motion Capture , Motion Morphing
Lizenz: http://tobias-lib.uni-tuebingen.de/doku/lic_ubt-nopod.php?la=de http://tobias-lib.uni-tuebingen.de/doku/lic_ubt-nopod.php?la=en
Zur Langanzeige

Abstract:

We present an extension to a previous morphing method for human motion. It works on motion capture data that is segmented into movement elements. Our new timewarping algorithm accepts time-dependent continuous functions as input for the morphing coefficients without introducing foot sliding. It is designed for creating new natural looking motions from given prototype motions. We employ a zero-moment-point criterion to analyze the physical correctness of the morphed motions.

Das Dokument erscheint in: